Een nieuw tijdperk voor het Renault logo.
Renault introduceert een nieuw logo om het merk een nieuw tijdperk in te stuwen.
Renault heeft zijn visuele identiteit in het verleden meerdere keren gewijzigd. Maar één ding is sinds 1925 onveranderd gebleven: de diamantvorm die als basis dient voor het logo. Het is onmiddellijk herkenbaar en symbolisch geworden voor het merk.
Met zijn hoeken, die zich aanpassen aan de motorkappen door de tijd, trok deze geometrische figuur van meet af aan de aandacht bij Louis Renault. Sindsdien is de Renault diamant maar liefst acht keer opnieuw ontworpen! En negen keer met dit vernieuwde logo meegerekend. Het geeft aan hoe Renault meegaat met de tijd.
Het voorlaatste Renault logo, dat in 1992 werd ontworpen en in 2015 nog werd gemoderniseerd, was toe aan vervanging. Om hoofd te kunnen blijven bieden aan de uitdagingen van een modern internationaal merk en de veelheid van zijn expressiemogelijkheden, met name digitaal, werd in 2019 gestart met het ontwerp van een nieuw embleem.
Het nieuwe logo slaat een brug tussen het erfgoed van Renault en het betreden van een nieuw tijdperk. Een symbool van de toekomst, dat moderner en levendiger is, en verder wil gaan dan de nu verworven bekendheid. Het doel? Om de huidige veranderingen te begeleiden en om van Renault een meer open merk te maken dat menselijke waarden nastreeft en creëert.
In lijn met de tijd en moderne vastberadenheid, belichaamt de vernieuwde diamant op perfecte wijze het ‘New Wave ’-tijdperk dat Renault is ingegaan. Daarom werd het nieuwe logo op natuurlijke wijze onthuld tijdens de bekendmaking van het strategisch Renaulution-plan op de grille van het Renault 5 Prototype, een voor Renault formidabele proeftuin. Het enthousiasme en de zeer positieve feedback over het logo hebben geresulteerd in de definitieve lancering.